Kontorsflytt

Kontorsflytt – tips från experten

När ett företag ska flytta räknas varje minut. De anställda måste få möjlighet att arbeta som vanligt även när flytten är igång – därför måste varje kontorsflytt ske på ett effektivt och smidigt vis. Vi har erfarenheten som gör att en kontorsflytt kan flyta på smidigt.

Här bjuder vi på en liten tidslinje för en kontorsflytt.

  • Nio månader före flytten. När en lokal hyrs för obestämd tid är uppsägningstiden nio månader. Redan här kan det vara dags att ta tag i de första stegen i kontorsflytten, som att ta kontakt med oss. Ta reda på var nödutgångar ligger och hur stor kapacitet hissarna har. Kontrollera hur parkeringsmöjligheterna ser ut vid respektive kontor. Ett bra tips är att redan här lägga upp en tidtabell för hela flytten. Se över IT-system och gör en detaljerad inventeringslista. Man kan aldrig planera för mycket inför en kontorsflytt. 
  • Tre månader före flytten. Här kan de anställda märka upp sina saker. Ett bra sätt att förhindra stök och missförstånd på själva flyttdagen. Gör nödvändiga adressändringar. 
  • En månad före flytt. Nu är det dags att börja packa de saker som ni inte kommer att använda den närmaste tiden innan flytten. Ni har väl beställt flyttkartonger och annat flyttmaterial?

För att en kontorsflytt ska bli riktigt framgångsrik så krävs god planering och kommunikation. Inte minst för att de anställda ska känna sig delaktiga och veta vad som förväntas av dem.

Anlitar du oss så har du garantier på att flytten kommer att fungera tillfredsställande för alla parter. Välkommen att kontakta oss för att boka in ett första möte redan idag!

kontorsflytt Göteborg

Kontorsflytt utan kostsamma avbrott i företagets verksamhet